Nyugalom: A BIBLIÁBÓL

Szeretettel köszöntelek a A BÉKE SZIGETE közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz S máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, , blogolhatsz, hozzászólásokat írhatsz képekhez, videókhoz és tartalmakat tölthetsz fel.
Szeretettel várunk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1069 fő
  • Képek - 68 db
  • Videók - 5026 db
  • Blogbejegyzések - 5698 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

A BÉKE SZIGETE vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a A BÉKE SZIGETE közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz S máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, , blogolhatsz, hozzászólásokat írhatsz képekhez, videókhoz és tartalmakat tölthetsz fel.
Szeretettel várunk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1069 fő
  • Képek - 68 db
  • Videók - 5026 db
  • Blogbejegyzések - 5698 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

A BÉKE SZIGETE vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a A BÉKE SZIGETE közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz S máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, , blogolhatsz, hozzászólásokat írhatsz képekhez, videókhoz és tartalmakat tölthetsz fel.
Szeretettel várunk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1069 fő
  • Képek - 68 db
  • Videók - 5026 db
  • Blogbejegyzések - 5698 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

A BÉKE SZIGETE vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a A BÉKE SZIGETE közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz S máris hozzáférhetsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, , blogolhatsz, hozzászólásokat írhatsz képekhez, videókhoz és tartalmakat tölthetsz fel.
Szeretettel várunk.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1069 fő
  • Képek - 68 db
  • Videók - 5026 db
  • Blogbejegyzések - 5698 db
  • Fórumtémák - 11 db
  • Linkek - 65 db

Üdvözlettel,

A BÉKE SZIGETE vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

 
  "De mikor eljő amaz, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek."  
  Jn.16.13


 

 


 




















  
 
   Szellemtan: A Magyar Biblia fordítások nagy többségében óriási a káosz a lélek és a szellem fogalmának terén. "Az Isten szellem:..." új görög nyelven így van íródva (és természetesen a Bibliában ez áll): "pnema ó Qeóz " (*. A szerk.) a szó "Qeóz " (ejtsd:Théu) annyit tesz magyarul: Isten és a "pnema "(ejtsd:pneüuma)(*. A szerk.) pedig szellem. Tehát Isten szellem, nem pedig lélek. Ez nagyon fontos! Isten akárcsak mi szellem.
A lélek a görögben "ynch" (*. A szerk.) (ejtsd:pszükhé), de a bibliában nem ez áll.
A szellem alatt egy önálló entitást, lényt kell értenünk.
Mi mindannyian ebben a teremtett világban is szellemek vagyunk. Önálló akarattal, érzésekkel és értelemmel. Az ember szellemből, lélekből és testből áll.(lásd Greber:Kapcsolat Isten szellemvilágával 63.o) A lélek tehát nem azonos a szellemmel. Lélek alatt a szellemtan szerint a szellem "ruhája" teste értendő, melyet a szellem a fizikai burok elhagyása után visz magával. Ennek a "ruhának" a tisztasága szorosan összefügg a szellem erkölcsi fokozatával. Erre mondja a Szentírás:

"Boldogok, akik megmossák ruhájukat (a Bárány vérében). Hatalmuk lesz az élet fája fölött, és a kapukon mennek be a városba."
Jel 22.14(Szentszéki)


"Azt tanácsolom neked: Végy tőlem tűzben kipróbált aranyat, hogy meggazdagodj; fehér ruhát, hogy felöltözz, s ne lássék szégyenletes meztelenséged; kenetet, hogy megkend szemedet és láss."
Jel 3.18


"Bemenvén pedig a király, hogy megtekintse a vendégeket, láta ott egy embert, a kinek nem vala menyegzői ruhája."
Mát. 22.11


"Hanem öltözzétek fel az Úr Jézus Krisztust, és a testet ne tápláljátok a kívánságokra."
Róm. 13.14


A Szellemtan tehát a szellemekkel és vele együtt az Istennel foglalkozó "tudomány" amit idegen szóval spiritizmusnak is neveznek. A név a latin "spiritus" szóból ered (a lélek latin megfelelője az "anima"). Tehát a spiritizmus nem eretnekség és nem csak asztal-táncoltatás vagy szellemidézés, vagy fekete mágia, hanem ahogy János írja Isten szellemként való megértésének, megérzésének egyedüli módja !!!

"Az Isten Szellem: és a kik őt imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják."
Jn.4.24


"A teljes írás Istentől ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített."
2 Tim. 3.16-17


Tehát a Biblia is Istentől ihletet a szellem (ember) által így a Biblia a világ legnagyobb és legcsodálatosabb szellemtani írása, világossága.
Sajnos az emberiség bepiszkította és lejáratta a sok szenzáció éhes szellemidézők által a spiritizmust. Hiszen ne feledjük a földön nem csak a jó erői, munkálkodnak, hanem az ellentété is és amaz mindent elkövet, hogy Isten nevét és minden vele kapcsolatos fogalmat lejárasson és az emberek figyelmét az örök változatlanról, elterelje a múló anyagi dolgokra.

"Józanok legyetek, vigyázzatok; mert a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresvén, kit elnyeljen:"
1.Pet.5.8


A szellemtant nem az ember alkotta, hanem Isteni ajándék, amit Isten nem boszorkányságra és szellemidézésre vagy éppen varázslásra ajándékozott az embernek hanem, hogy segítse az emberszellemek fejlődését. Istent szellemként kell elfogadnunk és szellemben is kell őt követnünk.

"De mikor eljő amaz, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek."
Jn.16.13


A szellemi kinyilatkozások kora eljött és az Igazságnak szellemei (angyalai) már munkálkodnak. A szent szellemek (ezzel párhuzamosan az ellentét szellemei is!) ún. médiumokon vagy prófétákon keresztül is képesek közvetve ebben a világban megjelenni: hang, látomás vagy írás formájában. A médiumok vagy proféták olyan emberek, akik úgymond belső kényszer hatására cselekednek. Általában nagyon egyszerű, iskolázatlan emberek, tanításuk pontosan ezért is hiteles. Hisz tudásukat és képzettségüket messze meghaladó üzenetet adnak át az emberiségnek.

"Mikor pedig látták Péternek és Jánosnak a szólásban való bátorságukat, és megértették, hogy írástudatlan és közönséges emberek, csodálkoznak vala; meg is ismerék őket, hogy a Jézussal voltak vala"
Csel. 4.13



"Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket; és a világ erőtleneit választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse az erőseket"
1 Kor. 1.27


Sajnos sokan nem az igazságot magát vizsgálják, hanem azt, aki vagy ami által az igazság ő hozzájuk szól. És az újtól való félelmükben az előítéleteik súlya alatt nem látják meg ezen igazságok lélekig hatoló szépségeit.

"Ezek pedig azokat káromolják, a miket nem tudnak; a miket pedig természet szerint tudnak, mint az oktalan állatok, azok által megromolnak."
Júd. 1.10




 
 

































  
 
  Isten

(Manna a hit táplálásához 14. oldal.)
"Isten az a név, mellyel elnevezték az emberek az első és legnagyobb titkot, amelyről magának fogalmat alkotni, melyet határozottan bebizonyítani egyetlen ember sem képes.
Istent csak logikailag lehet megokolni, és titokszerűen érezni.
Nevezzük tehát Istent: ősérzésnek.
Hol van az az ember, aki képes volna megmagyarázni a saját érzését, mely benne él, mely őt mozgatja és vezeti, s általa tettekben nyilatkozik meg? Egyetlen ember sem, képes azt még megközelítőleg sem leírni miként lehetne tehát képes, leírni az ősérzést, mely minden egyéni érzésnek szülője?! Vajon Isten csak az emberekre nézve titok-e?
Éppen nem. Titok Ő a legmagasabb szellemekre nézve is ámbár ezek jobban, igazabban, tisztábban érzik és értik Őt, mégis titok, megmagyarázhatatlan titok marad Ő részükre azért Ő az Ős, az Örök, a Teremtő!
Sok ember erőlködik ennek a titoknak a megmagyarázásán, anélkül, hogy saját titkukat, önmagukat megfejtették volna ugrásokat akarnak tenni a megfejtésben s ez ugrások közben bukás után bukás éri őket, e bukás folytán bolondokká lesznek és mindig kevesebbre képesek, mígnem mindig jobban eltávolodnak minden létnek titokteljes ősokától. A legmagasabb, legtisztább szellemek Istent olyan tisztán érzik, amilyen tiszták ők maguk, miként tökéletes érzelmi tehetségük azt nekik megengedi és miként azt egyetlen ember sem képes elgondolni, és mégsem tudják megmondani, hogy mi módon érzik Őt. Nagyon jól esik nekik megérezni az Ő akaratát, bölcsességét, az ő szeretetét, de hiába kérdeznétek tőlük, hogy mi módon érzik? Nem tudják megmondani, mert ez titok, melyet Isten magának tartott fenn, mely Benne, az őstitokban gyökerezik és ki nem számítható (Tőle el nem ragadható), minthogy a legnagyobb és legerősebb teremtmény is gyenge ahhoz, hogy ezt a gyökeret kiszakíthassa."
 
 
(Mai kor vallása 77. oldal)
"Lelkem megtelt boldogsággal, édes érzésekkel és kérlek Téged, mindenek Alkotója, fenntartója, mi Teremtőnk, szeretet Istene! Adj erőt, hogy Rólad írhassak. Ámen.
A legmagasabb értelem, bölcsesség, legforróbb szeretet és a legerősebb akarat Ő benne él. Ő az élet kezdete, központja. Ő belőle, Ő körülötte sugárzik az élet, a legtisztább, a legmagasztosabb erő, amely élteti és kormányozza a világmindenséget.
A szellemek atyja Ő és minden élők csírája, a folyton-folyvást alakuló világok és napok Teremtője. Ő a változatlan egyörök-Isten, kit a teremtettek soha fel nem foghatnak, soha ki nem kutathatnak. Ő minden, ami volt, ami van, és ami lesz. Őt nem láthatja senki a teremtettek közül, csak érzi és tapasztalja Őt. A legtisztább szellemek is csak, mint végokot és végcélt ismerik és imádják.
Hol keresd az Istent, kedves testvérem? Ne keresd az égben, mert te Őt ott úgy sem találod, testnek a föld a hazája. A te emberi agyaddal úgysem kutathatod ki a szellemi titkokat, ne a nagyban, hanem a kicsinyben keresd és ha megtaláltad, nagy lesz Ő a legkisebben is a te lelki szemeid előtt.
A templomban se keresd, hisz ott a hideg falak között nem lakik Ő, a szeretet Istene, hanem menj ki a szabadba, keresd meg a legcsendesebb helyet, végy a kezedbe egy szál virágot és egy kicsiny parány magocskát és keresd az Istent. Gondolkozz és vizsgálj."
 
  
 
  Jézus

(Krisztus az Úr és a boldogság világai 206-207. oldal)
"Minden - minden a mi Urunknak, a Jézus Krisztusunknak köszönhető.
Ha Ő nem jön el, vagy nem tölti be a feladatát Isten akarata szerint, minden elvész. Ezért volt tervbe véve és már a világ fundamentumának felvettetésekor ígérte meg Isten a Szabadítót, de nem küldte el idő előtt, mert az embert mindig csak akkor lehet valami jobbra átállítani, amikor már az igénye kifejlődött a lelkében arra amikor kívánja, amikor vágyakozik utána, csak akkor lehet neki adni a jót, mert akkor tud vele mit kezdeni.
Keresztelő János zárta le a természettörvény korszakát. Nem is jöhetett volna magasabb szellem ennek lezárására más, csak olyan, aki ennek a bukott világnak a légköréhez tartozott. De nem jöhetett a bűnös emberiség megváltására sem más, mint egy soha nem bukott elsőd, mert egy alacsonyabb fokozatú szellem számára ott lett volna a veszély arra, hogy ebben a világban elbukik. Valahányszor egy ember elbukik - itt még csak emberről beszélek - abban nem csak az a szomorú, hogy ő elbukott, hanem az, hogy az elbukásával magával ránt másokat is.
A mi Urunk, a Jézus Krisztusunk személyében a legtisztább, a legtökéletesebb, a legnagyobb, Isten közvetlen küldötte jött a földre nem Isten maga, ahogy a vallások tanítják, hanem a Fiú, Isten tisztán maradt teremtménye, Isten báránya, akiben mindennemű képesség meg volt e nagy áldozathozatalra.
A szellemi és fizikai távolság a bukott ember és Krisztus között oly nagy, hogy az emberileg kifejezhetetlen. A csillagok távolságát a földtől fényévekben méritek és nem egyszer a csillag már régen kihunyt, mire a fénye a földre ér. Ezek csak messzi, tőletek távol lévő csillagok, de hol vannak ezek az Isten országától, hol vannak ezek attól, ahová minden beérkezik, ahol minden a tökéletesség állapotába jut?
Krisztus onnan jött el, itt volt testben, és Ő, akinek "égen és földön minden hatalom megadatott", mindent elviselt. Itt volt és megmosta tanítványainak lábait, eltűrte, hogy a durva római katonák arcul üssék és hordozta a keresztet. Egyetlen pillantással, érzésének egyetlen rezgésével, az egész világmindenséget megsemmisíthette volna, és mégsem tette.
"Isten annyira szerette a világot, hogy az Ő egyszülött Fiát adta érette" és ez az egyszülött fiú mindennél kedvesebb neki, mert ezen az egyszülött fián keresztül lehetett a tékozló fiakat visszahozni az atyai hajlékba. Csakis az Úr Jézus Krisztus által volt lehetséges, Aki a benne lévő mérhetetlen szeretetből vállalta ezt az áldozatot, lemondva mindenről, amivel rendelkezett és harminchárom földi esztendőre lejött erre a világra, hogy a "világnak Világossága" legyen, példát szolgáltasson, és utat nyisson a bűnösök részére."
 
 
(Mai kor vallása 87-88. oldal)
"Kedves földi testvéreim! Keressétek a Megváltót! Az ő beszédeit hallgassátok, az ő tanácsait kövessétek! Ne forgassátok ki, ne értelmezzétek másképp. Ő világosan beszél, amikor azt mondja: "Én és az Atya egyek vagyunk senki nem jöhet az Atyához, hanem csak én általam". Ő és az Atya egyek az elsődök sohasem bukott, soha a törvényből ki nem lépett, a tökéletesség isteni magaslatára jutott gyermekei az Atyának, akivel eggyé lettek már az idők végtelenében. "Az Atya megdicsőíti magát a Fiúban". Amikor az emberségnek, a bűnös, bukott világnak megmutatja magát a Fiú által, ki a fény birodalmából leszállva, emberi testet vesz magára, hogy az emberek láthassák Isten dicsőségét, irántuk való nagy szeretetét, megajándékozza őket a bűnbocsánat drága ajándékával, hogy megtérjenek, hogy szabad legyen az út a földből a mennybe. Mert már a bűn egészen eltorlaszolta a mennyek kapuit az emberek előtt.
Isten kegyelme nélkül nem állhatnál meg oh ember, a nagy számadás napján, mert az igazság előtt vétkeid súlya lehúzna téged az örök kárhozatba*, a megsemmisülésbe. De a kegyelem készen áll részedre mindenkor magadhoz vonzhatod alázatos megtéréseddel és az Úr Jézus által hirdetett és megvilágított törvénybe való belépéseddel. "Senki nem mehet az Atyához" senki az ő saját igazságával nem közeledhetik a magasságos Istenhez, csak a kegyelem által és a kegyelem az Úr Jézus által jelentetett ki.
Senki nem ismerheti úgy az Atyát, mint a Fiú, aki vele egy és így senki nem hirdetheti őt oly tökéletes tudással, mint a Fiú. És Ő a szeretet istenét hirdeti, nem pedig a bosszúálló istent, aki megbünteti az apák vétkeit a fiakban még hetedíziglen is. A szeretet istene csak szeretetet, nem pedig áldozatot vár az ő teremtményeitől. A Megváltó áldozatot hozott mégis, de nem a szeretet Istenének, hanem a bukott, a süllyedt szellemeknek, az embereknek. Mert az ő eszméi, az isteni törvények és igazságok, melyekkel Ő a bűnben és vétekben elsüllyedt világot megváltotta és felemelte, ezek voltak azok a kincsek, amelyeket Ő az embereknek hagyományozott, melyek által ők megtérhetnek és megigazulhatnak, nem pedig a véráldozat, miáltal sokak szerint az isten kiengesztelődött."

* : Ez az örök gyötrelem jelent a szellem számára egy úgynevezett örökkévalóságig tartó halált, amikor a szellem nem munkálkodik, hogy azután a Messiás újjáébressze őket s új fejlődés, új világosság felé vezesse ugyanazzal a szeretettel, amellyel a régi iskolában, a földön vezette, de ahol már további haladás nem volt lehetséges számukra. id.:Az utolsó óra munkásaihoz
 
  
 
  Kegyelem

(A kegyelem törvényvilága 22-23. oldal.)
"A kegyelem az Isteni szeretet közvetítő fokozata, mellyel a legalsóbb régiókba is lehajol és ott is érezteti mentő és újjáteremtő hatását. Nincs a földön olyan messzeség és olyan mélység, ahová a kegyelem el nem juthat, és ahonnan fel nem segíthet nincs olyan erkölcsi tévedés, melyet a kegyelem helyre nem hozhat, s át nem változtathat nincs olyan bűn, melyet a kegyelem fel nem oldhat, ha egyszer a tévelygős bűnös még földi testében felismeri azt, és szabadulni akar tőle.
A földi élet a jelen, a ma, melyre mindig a múlt veti árnyékát. Ezek az árnyak néha félelmetesek, rettenetesek, sötétek, mert a ma, a jelen világossága és életereje megelevenítette őket. De minden félelmetességüket elveszi a kegyelem, ha a lélek felismeri ezt élete útján, és reá bízza sorsát. A kegyelem felemeli, megtisztítja és megszenteli a benne hívők lelkét, mert a kegyelem nem ítél, nem büntet, nem "szolgáltat igazságot", nem vet meg, hanem időt ád a megtérésre, alkalmat a javulásra. A gyengét segíti és támogatja a jóban, az erőset bátorítja, és munkába szólítja. Néha magas szellemi igazságokat hoz a kegyelem azok részére, akik ebben a munkában fáradnak. Ezt a kiválasztottak, mint segítő eszközt, mint erőpótlást kapják, hogy úgy a saját, mint mások lelkének haladását előmozdítsák s létüket a valóság világában megszilárdítsák.
A kegyelem a földi életben minden léleknek más és más kibeszélhetetlen gazdag és sokoldalú ajándékokat, boldogító eredményeket nyújt, ha az ember már a földi életében felismerte és kinyújtotta érte a kezét. Azért nem mondhatja senki, hogy nincs szüksége a kegyelemre, mert kegyelem minden, amit elnyertünk: kegyelem az, hogy élünk, mozgunk és vagyunk kegyelem az, ha a jót megismertük és cselekedni tudjuk. Az ember önmagában, a kegyelem nélkül a gonoszban elsüllyedt lélek, a halálnak és kárhozatnak martaléka, de a kegyelem által Isten gyermeke, mennyei úr.
És mindezt a földi élettel nyeri el az ember a jelenben, mert a múlt sötét, lejárt alkalom már, melyet sem visszahozni, sem megváltoztatni semmiféle hatalom nem képes. A jövő pedig még nem a tied földi ember, azt Isten kegyelme tartogatja számodra. A jelen a fontos, mert az a tied."
 
 
(Az utolsó óra munkásaihoz I. 66-68. oldal.)
"Igenis, testvéreim, kegyelem van, egyéni gondviselés van, kegyelmi idők is vannak. De ha ezt az isteni igazságot megérteni kívánjuk, akkor a nézőpontot az emberi relatív felfogás helyett át kell tennünk az isteni, abszolút felfogás helyére és onnan tekinteni a kegyelmet, mint Istenből áradó, életet adó, mindent fenntartó valóságot. Mert valóban Isten Egy, örök, abszolút az ő lényege is csak egy, változatlan, örök, akinek csak egyetlenegy tulajdonsága van: a szeretet.
Ez a szeretet, mihelyt bukott világokat ér, kegyelemmé alakul át. És valóban ez a kegyelem mindenkire, jóra, rosszra, tisztára és tisztátalanra egyenlő erővel, személyválogatás nélkül sugárzik alá, mert Isten napja egyformán süt jókra és gonoszakra, Isten egyformán ad esőt a jóknak és a gonoszoknak. Azonban a mélyen bukott, eredetét elfelejtett, szegény, elsötétült szellem ennek a kegyelemnek egyetlen sugarát sem tudja befogadni magába, mert szellemileg halott, jéggé dermedt. Szenvedélyei, amelyek állandóan fűtik, eltaszítják lelkétől a kegyelem sugarait, amelyek ugyanazzal az intenzitással áradnak rá is, mint jókra és igazakra, a tisztákra és a magasakra.
Aki már fejlődésének bizonyos kicsiny magaslatát elérte, annak a lelke már egy parányit megnyílik, abba a kegyelemnek egy sugara már behatol s életre ébreszti az elalélt, szegény lelket. Ezt nevezik az emberek hitnek.
Amikor ez az egyetlen sugár helyet talált a lélekben, ott bent, mint élő erő munkát kezd kifejteni, a lélek elaléltságából lassan-lassan feleszmél, ajtaját kitárni igyekszik és minél szélesebbre tárja, annál szélesebb sugárban éri őt a kegyelem melege és világossága.
Mivel pedig a vágyakozása is lassan-lassan felébred, sóvárgó szomjúságot érez a kegyelem nagyobb mértéke után, tehát a kegyelem - amely nem puszta mechanikai erő, hanem élet - mint életet adó vibráció nagyobb tömegben odavonzatva telíti a lelket. Ettől fogva nemcsak az a biztonságérzet van meg benne, amelyet az első sugár elfogadása után érzett, hogy ő tartozik Valakihez, hanem átjárja lelkét a hálának, a szeretetnek, az imádatnak az érzése is. Íme az egyéni gondviselés. Az, aki a kegyelemnek ezt a sugarát a kebelébe fogadja, egyszerre megérzi, hogy vele valaki személy szerint törődik.
Akik sohasem buktak, vagy akik a bukásból immár eredeti tisztaságukra felemelkedtek, mint ragyogó fényközpontok, az Atya trónja körül állanak. Ezeknek a szellemét nem burkolja el semmi sem a szeretet sugarai elől azok rajtuk töretlenül keresztül hatolnak, ami őket magukat is ragyogókká, világítókká, életadókká teszi. De mi történik azokkal, akiknek a lelke annyira meghomályosult, akiket a jégpáncél annyira körülölelt, hogy immár egyetlen sugár befogadására sem képesek? Amikor a szellemek idáig jutnak, akkor egy azok közül a ragyogó szellemek közül, akik töretlenül bocsátják át lelkükön az Atya szeretetének sugárzását, ennek a szeretetnek ellenállhatatlan erejétől indítatva alászáll abba a szegény világba, hogy életet vigyen a halálba, értelmet az életbe, szeretetet az értelembe és áldozatot a szeretetbe.
Alászállt ide is, erre a szegény földre Egy, a Messiás, az Úr Krisztus, az Isten kegyelmének hordozója, elhozta a kegyelmet, és szelíd erőszakkal odaajándékozta e föld szellemiségének, amely azt közvetlenül az Atyától elfogadni többé nem volt képes, mert az isteni sugárzás hatásával szemben immár érzéketlen volt."
 
 
(Az utolsó óra munkásaihoz I. 80-81. oldal.)
"Egy emberi hasonlatot mondok nektek, kedves embertestvéreim. Képzeljetek el valakit, aki annyira eladósodott, hogy nincs többé a világon senki, aki neki hitelezne és a zsebében nincs többé egyetlenegy fillér, amellyel az őt eltemetni készülő adósság kamatainak csak a kamatját is fizethetné. Vajon az ilyen ember verheti-e büszkén a mellét, azt mondván: "majd megfizetek mindenért, a törvény úgyis behajtja rajtam!" Nem mosolyognátok-e az ilyen ember önérzete felett? És az emberi törvény, az önzés törvénye talált rá formulát és módot, hogy az ilyen végképp eladósodott emberen is segítsen. Kiegyezik a hitelezőkkel, megfizeti adósságainak azt a bizonyos százalékát, amennyire aktíváival erre képes és a többi el van neki engedve.
Nos, ha az önzés törvénye, amely e földön uralkodó, talál megoldást az ilyen kétségbeesett helyzetben, vajon a kegyelem törvénye ne találna rá megoldást? Sokszorta inkább és sokszorta kegyelmesebben. De miként annak az eladósodottnak is be kell jelentenie azt, hogy fizetésképtelen, úgy az eladósodott szellemnek is be kell jelentenie az ő mennyei Atyjának, hogy "légy irgalmas nekem bűnösnek!" vagyis át kell éreznie lelkében annak egész mélységéig azt, hogy ő maga senki és semmi, hogy ő képtelen csak valamit is megfizetni azokból az adósságokból, amelyeket könnyelműen, rossz számítással csinált és nincs egyéb menekvése, mint csak egyetlenegy: az Isten kegyelme."
 
  
 
  A Szentírás

(A Krisztus az Úr és a boldogság világai 185.old. és a 192. oldalról.)
"Olvassátok és tanulmányozzátok az Írásokat a Szentlélek megvilágosításában - és mégsem értitek mindenkor. Ez azért van, mert az Írások a szellemi emberhez szólnak és időnként még ti is csak a testi füleitekkel vesztek tudomást a felolvasottakról, és ezért nem válnak tisztává előttetek.
Az Írások az Igét tartalmazzák. Az Ige, amely János evangéliuma szerint kezdettől volt, azaz "kezdetben vala az Ige és az Ige vala az Istennél vala és Isten vala az Ige".(János 1:1) Az Ige lényeget jelent: a létező dolgok legbensőbb lényegét. Az Igét, mint a dolgok legbensőbb lényegét megérteni nem könnyű különösen nem könnyű, ha a testi ember betakarja a szellemi fülét, aminek következtében a szellemi ember nem képes kellőképpen tájékozódni. Az Írások mindennek a magvát tartalmazzák az írások szűkszavúak és a legegyszerűbb szavakkal próbálják az emberekhez közel hozni azt, amit mondani kívánnak.
Az Írások nem a szellemeknek szólnak, hanem az embereknek és ezért mondja a Lélek, hogy akinek füle van a hallásra, az hallja, azaz megértse a dolgok lényegét. A mi Urunk, a Jézus Krisztusunk szimbólumokhoz folyamodott, mert a szellemvilágból az asztrális és mentális sík fogalmait nem lehet a tér, anyag és idő világának szavaiba öltöztetni, mert az emberi szavak nem takarják a lényeget. Az emberi szavak csak azt takarják, ami ehhez a ti világotokhoz, az anyagi világhoz tartozik."

"Krisztus második eljöveteléig, az utolsó pillanatig az emberek születnek, házasodnak, élnek úgy, mintha semmi veszély nem lenne, mert nem veszik észre, hogy az az út, amelyen járnak, szakadékba vezet. Az embernek meg kell térnie! Ehhez nyújt segítséget a Biblia a Szentírás, amit nem az egyes vallások előírások szerint kell értelmezni nem szabad azt a testi ember értelme szerint magyarázni mégcsak az sem elegendő, ha abból valaki pontosan tud idézni részleteket. A Szentírást lélek szerint kell olvasni meg kell találni benne az Igét, meg kell találni benne a lényeget, meg kell találni benne a szellemi mondanivalót. A Tízparancsolatnak is megvan a szellemi magyarázata, azt is elolvashatjátok újra és újra, hogy mit is kell abból az embernek kivennie, hogyan is kell azt az életében megvalósítania."
 
  
 
  Megtérés

(Az utolsó óra munkásaihoz I. 78-79. oldal)
"Megtérés a jelszó, embertestvéreim, az idők teljessége előtt. De nem az a megtérés, amelyet ez az emberi szó bizonyos viszonylatokban kifejez. Nem az a megtérés, amelyet a súlyos bűnösre alkalmaznak, amikor az bűnét bevallja és megfogadja, hogy többé el nem követi! Az ilyen lélek még nem megtért lélek szellemi tekintetben. Nem megtért lélek az sem, aki az életében súlyos bűnt nem követett ugyan el, de a hitélettel vajmi keveset törődik, mert nem is hisz. És nem megtért lélek az sem, aki tudja, hogy van Isten, templomba is jár, de nem adta át lelkét az Úrnak, hogy Ő idomítsa azt a saját jótetszése szerint, hanem él úgy, mint minden más ember, azzal a különbséggel, hogy az a benső öntudata megvan, hogy eleget tesz Isten parancsolatának. Ez mind nem megtért lélek, kedves testvéreim. Ki hát a megtért lélek? Egykor felment a templomba egy farizeus és imádkozván az oltár előtt, felsorolta mindazokat a jókat, amelyeket cselekedett és a törvény betűjére hivatkozva, mintegy büszkén igényelte magának az Úr kegyelmét. Egy szegény publikánus pedig hátul megállván, szemét sem merte felemelni, hanem mellét verve mondotta: "Légy irgalmas Uram nekem, bűnösnek!" Ez az utóbbi típusa a megtért léleknek. Megtért lélek az, aki megismerte az Istent és az ő szent Fiát, az Úr Jézus Krisztust, mint olyanokat, akiknek kezében van a hatalom mennyen és földön. Megtért lélek az, aki nem várja a maga megigazulását sem a törvénytől, sem a cselekedetektől, hanem csak egyetlen egytől: az Isten kegyelmétől. Megtért lélek az, aki tisztában van azzal, hogy ha bármit cselekednék is, ha az egész vagyonát a szegényeknek szétosztaná és a testét a tűzre adná is, még mindig nem igényelheti a megigazulást és az üdvözülést, mert hiszen csak azt adta oda, amit neki is Isten az ő jótetszéséből ingyen ajándékozott."

(Az utolsó óra munkásaihoz I. 89. oldal)
"Az az ember és az a szellem, aki megtért, közvetlenül az Isten kegyelmébe kapcsolta magát, olyan hatalomba, amelynek ellen nem állhat senki, amely az egész teremtettségen uralkodik. Ez a hatalom hordozza az igazán megtért embert. Akinek ez a hatalom tartja a hóna alatt a kezét, annak nem kell félnie a jövőtől, az bizton tekinthet előre, mert annál, amit ő várhat és remélhet, - ha az igaz lélekkel van az Úrhoz, - mindenkor többet, megszégyenítően többet juttat neki az Úr és sokkal gyorsabban viszi őt előre a fejlődés útján, mint a szegény meg nem tért szellemet, akit csak a szenvedések szeges korbácsa hajt előre az evolúciónak lassú menetű pályáján."
 
  
 
  Keresztség

(Emánuel szellem nyilatkozatai 281. oldal)
"Minden szellemi igazságnak, melyet olyan fokozaton álló világnak kijelentenek, mint a ti földetek, külső látható alakban kell megjelennie, materializálódnia. A szellemek összetartozása örök igazság, a szellemek összeköttetése egymással a legfelsőbb foktól kezdve a legalacsonyabbig a szellemi erők átvitelének, továbbadásának az eszköze. Aminthogy Krisztus az Úrvacsorát is oly céllal szerezte, hogy az segédeszköze, vezetője legyen a valódi szellemi közlekedésnek vele, így alávetette magát a keresztelésnek is, hogy megtanítson titeket arra, hogy ez nem csupán jelképes cselekmény, hanem rátok nézve törvényes segédeszköz a vele való összeköttetésre. Krisztus keresztségében Isten szelleme kötötte össze magát vele és a szózat bizonyította azt a legfőbb szellemi tökéletességet mindazok között, amik valaha földeteken kinyilatkoztattak.
Krisztusnak magának nem volt szüksége a keresztségre, mivel ő minden földi segédeszköz felett állott, azaz neki ilyenekre szüksége nem volt, hogy az Atyával összeköttetésbe lépjen hiszen az Atyát nem is hagyta el soha. Mert bár ő a föld törvényeinek alávetette magát, amennyire ez a veletek való összeköttetéshez szükséges volt, de ezáltal még nem hagyta el az örök törvények világát, azt a fénykört, ahová ti még nem léptetek be, de amely neki még az emberi ruhában is otthona és légköre maradt, amelybe ő, a világosságot, a táplálékot, tiszta erőt keresett, mindig fölemelkedhetett. Minthogy ő a tökéletességet már elérte, akarata elégséges volt arra, hogy magának emberi testet készítsen. Akaratával a köteléket, ami őt az emberi testhez kötötte, ismét feloldhatta, és annyira megtágíthatta, hogy szelleme fölemelkedhetett és magát Isten szellemével e földön is összekapcsolhatta. Az anyagi világ törvényei nem függeszthetik fel a szellemi világ törvényeit olyan szellem előtt, aki tökéletességét már elérte. A keresztség által nem bocsátatnak ugyan meg az ember bűnei, de ezáltal magasabb vezető szellemmel lép összeköttetésbe a folyam közepébe állíttatik, amely az ősforrásból, Istenből fakadva, az egész szellemi teremtésen átömlik. Nem kell a keresztség tényét úgy tekintenetek, mint a földi emberre nézve az egyetlen eszközt, mely által ebbe a folyamba juthat, de nem is olyan eszköznek, amely őt akarata ellen is kényszeríti, hogy a folyamban megmaradjon. Valamely segédeszköz csak akkor segíthet, ha a szellemnek saját akarata és tette ezt fölhasználva, az abban található szellemi erőt magába fölveszi.
Mikor én arról a szellemi folyamról beszélek, amely Istenből, az ősforrásból származva, az egész szellemvilágot elárasztja, ez alatt ama világosság útját akarom érteni, amelyen csak olyanok járhatnak, akik Krisztus tanításainak szellemét megismerték s ez ismeretük folytán erőről-erőre, dicsőségről-dicsőségre haladnak."
 
  
 
  Úrvacsora

(Titkos tanítások I. 214. oldal)
"Azt is mondja Ő: "ha együtt vagytok ketten, vagy hárman az én nevemben, én veletek vagyok." Azaz az Őutána való vággyal az ő Lelkét vonzzuk magunkhoz. Ez az a lélek, amely alakot formál magában és megjelenik mindenütt, ahol reá szükség van és mindazok előtt, akik hisznek, sőt még azok előtt is, akik ellenségei és Őt általszegezték.
Az úrvacsorában is - aki hisz és hittel veszi azt magához, mint az Úr testének és vérének jegyeit, abban az ő emlékét - az ő Lelkének elemeit vonja magához a hívő és ezek az elemek, ha elég erős a hite, felemelik és megtisztítják őt, vagyis megválthatják az ő bűneiből. Ilyképpen az a titokzatos elrendelés, amelyet Ő adott az úrvacsorában az ember számára - annak, aki hisz és magáévá teszi azt - csakugyan meghalást jelent a test vágyainak és akaratának, a kárhozatra vivő ellentéteszmének, amely a testi természetben kifejezésre jut de megelevenedést jelent a lélek számára, amely a test rovására növekedik, fényesedik, tisztul, megigazul, hogy majd egykor megdicsőüljön.
Az úrvacsora nem a szellemek számára van adva, hanem azoknak, akik itt élnek a fizikai síkon, akik végigharcolják és végigszenvedik az emberrélevés nagy törvényét, akikre a kegyelem napja süt, de akikre ugyanakkor a tévesztés szellemei is rájuk vetik sötét árnyékukat. Olyanok számára, akik küzdenek az életben a jóért, az igazért, akik az ő lelkük megmentésére Hozzá kiáltanak segítségért. Ezekért van adva, hogy el ne merüljenek."
 
  
 
  Hit, remény, szeretet

(Hit, remény, szeretet 98-99. oldal)
"A hit az igazságot kereső, tapogatódzó érzés. A reménység pedig az az érzés, amely a távolit közelinek mutatja. Ez táplálja és erősíti a hitet, mert elérhetőnek ígéri a célt. Isten ezt a két érzést azért adta, hogy előkészítsék és megműveljék a lélek talaját annak a nagy, hatalmas titoknak kifejlesztésére és kiművelésére, amelynek a neve: szeretet. A hit, remény és szeretet ezek közt a legfőbb a szeretet.
A hit arra való, hogy vele a lélek az igazságot keresse és megtalálja, s megtisztítsa magát mindazoktól a hiábavalóságoktól, mindazoktól a tévelygésektől, amelyek a lélek erőit kimerítik, s céltalanná teszik a munkát, a fáradságot.
A reménység pedig arra való, hogy megmutassa a célt, tájékozóképessé tegye a lelket, hogy befuthassa a fejlődés útját arra a segítségre támaszkodva, amelyet hitével felfedezett és reménységével megragadott.
Mindez pedig azt szolgálja, hogy az ember lelkét rögzítse, és ne engedje, hogy a bizonytalanság hullámai, viharai idő előtt céltalanul kimerítsék és megsemmisítsék azokat az energiákat, amelyeket az ember a mennyből mintegy örökségképp hozott, hogy velük megkeresse az utat az elhagyott paradicsomi világok felé, és a fejlődését ott, ahol abbahagyta, továbbfolytathassa a végtelen boldogság világai felé.
A szeretet isteni titok, teremtőerő, hatalom, amely a nincsből a valamit megteremti és előhozza a szeretet az élet csíráját lerakja, új világokat épít, új égitesteket alakít, új formákat teremt, és nem szűnik meg újabb és újabb ragyogásokkal telíteni az életet."

(Az utolsó óra munkásaihoz III. 32. oldal.)
"Tehát a hit nem elhívés, hanem visszaemlékezés az Istennel eltöltött időkre, a reménység nem örömvárás, hanem visszatérés az Istenből alásugárzó erőáramba, és a szeretet nem jótékonykodás, hanem benne - élés az Istenből eredő és e világot fenntartó erőáramlatban.
A hit, a remény és a szeretet, ez a három tehát szellemi erő."
 
  
 
  Végítélet

(Kegyelem törvényvilága 18.oldal)
"A folyton alakuló erők, melyeket a felsőbb rendű erők mozgatnak és előrekényszerítenek, a latensül pihenő szellem-termékeket felébresztik, formával és alakkal ruházzák fel, s míg ki nem fejlődtek, a felszínen hagyva kedvező körülmények között nevelik. Mikor aztán elérkezett a fejlődés tetőfokára, a jót a rossztól különválasztják; a jót a jóhoz csatolva feljebb emelik, a rosszat pedig, mint salakot, ellökik."

(Krisztus az Úr és a boldogság világai 240.oldal)
"Mindaz a szörnyűség, amit a régi népek vagy kultúrák elpusztításánál, kiirtásánál láttok, semmi ahhoz viszonyítva, amikor a természettörvény teljes vehemenciával felszámolja a gonosz megerősödött hatalmát és uralmát a földeteken. Sok minden történt az emberiség fejlődése során, de a fejlődésnek azt a célt kell szolgálnia, hogy az ember minden nappal, minden testetöltéssel jobbá váljék és közelebb kerüljön Istenéhez. Ehhez az utat, az igazságot és az életet az Úr Jézus Krisztus biztosítja. Tehát, ha az ember megtalálja az utat, akkor meg kell találnia az igazságot, és ha megtalálta Krisztus igazságát, akkor már lehetőséget kapott az életre."

(Krisztus az Úr és a boldogság világai 46.oldal)
"Testvéreim, az Igazsággal való felelősség nagy! Az Igazság ellen való vétség nem annyi, mint mikor az egyik gyenge és gyarló ember a másik ember ellen vét, vagy annak igazát nem engedi érvényesülni. Az Igazság az Isten akaratát képviseli; az Igazságon keresztül millió és milliárd emberlelkek térhettek volna meg, és ez elmaradt. És emiatt tíz, húsz, harminc, maximálisan ötven év múlva, mire Krisztus második eljövetelének ideje elérkezik, földetek lakosságának kétharmad része kidobatik és egy örökkévalóságra elkárhozik*. Óriási ez a szám, óriási ez az arány!"

* : Azoknak tehát, akik az úgynevezett "kárhozatra" mennek, szükséges is ez a kiválasztás, mert az olyan léleknek, aki telve van az ellenszegülés érzéseivel, a lehető legjobb az, ha olyan újjáteremtésbe kerül, amelyet egy hosszú-hosszú lelki halál előz meg. Mert e hosszú lelki halál alatt elhalkulnak, elcsitulnak, úgyszólván meghalnak ezek az ellenszegülő érzések, gondolatok, vágyak és törekvések, és az a lélek, aki talán aeonok múlva ébred fel, elölről kezdheti, az értelem ABC-jénél a kibontakozást olyan rideg törvények nyomása alatt, hogy a tudattalanul elkövetett rossz következménye azonnal figyelmeztesse őt, ha helytelen irányban indul. Csak így, csak ilyen újjáteremtési móddal lehet azokat, akik a rosszban megrögzöttek, újra a fejlődés, az evolúció, - mondjuk a mi nyelvünkön - az üdvösség útjára vezérelni. Id.:Az utolsó óra munkásaihoz.
 
  
 
  Pokol

(A kegyelem törvényvilága 35. oldal)
"A gonosz világába jutva, az élet az öntudatos szellemre nézve borzasztó és rémületes, mert amiről eddig sejtelme sem volt, az mint valami rettenetes álom alakul ki előtte. Bűnei, melyeket tudva, szándékosan követett el, mind testet öltenek. Asztrál-erőiben bűnei új életet nyernek és élő alakban száz meg száz változatban látja megelevenedni azokat, s e megelevenedett rémes alakok mind őt: az öntudatot ( a szellemet) üldözik, kérdőre vonják, és bosszúállással gyötrik. Ezenkívül a hasonlóság vonzása folytán alakult bűnhődő szférában mindmegannyi bűnökkel terhelt szellemekkel való együttélés kínos poklot jelent, mely gyötrő állapot mindaddig fennáll, míg a bűnei által teremtett jelenségeket a természettörvény fel nem emészti és a minősítési törvény új fluidokká át nem gyúrja, hogy az átminősítés után a -szervező életerő és a születés törvényeken- keresztül az újraszületés állapotába juttassa a szellemet. Csak ekkor tud innen elszabadulni. Minél gyakrabban kerül ebbe a pokoli helyzetbe valamely szellem, annál nehezebben megy számára az újraszületés.
Az alsó világ tehát borzasztó. Sűrű fluidja, mint a rossz levegő az égő gyertya lángját, kioltja az emlékezést. Természettörvényének gyilkos keménysége minden megszerzett jót a rosszal együtt eltöröl."
 
  
 
  Ördög

(A kegyelem törvényvilága 31. oldal)
"Azonban ahogy az ébredés, az élettel való telítés fokról-fokra haladt, azonképpen a kárhozatba való lesüllyedés is csak fokról-fokra történhetik. Az áramok keringése minden fokkal lassúbbá válik és vele az értelem is tompul. Az érzések előbb vadakká, majd később fáradt közönyösökké, cinikusakká lesznek végül már csak a legnagyobb gonoszság elkövetése, vagy látása önt felszökkenő életerőt, mozgási képességet az ennyire lezüllött szellembe. Ezen a fokon már lehetetlen a szellem megtérése, és sátáni elvei a gonosz eszme megszemélyesítőjévé teszik őt Isten és az Őt követő szellemek előtt. Az írások "ördög" névvel jelölik meg.
Az ördögi állapotig süllyedt szellem nem ölthet testet. Éppen azért "ördög", mert nem fogadja el a kegyelmet, és nem alkalmazkodik az isteni törvények betűjéhez mereven megmarad ellenszegülése és tagadása mellett, és így nem részesülhet a kegyelem-nyújtotta örömökben sem.
Az így lesüllyedt szellem a háttérben, mint valami sötét árnyék követi a törvényben élőket és nem szűnik meg gonosz vágyait, gondolatait és törekvéseit a testben élők felé lövellni, akikhez lelki természetük hasonlósága folytán kapcsolódni tud.
Így a gonosznak is megvan fokról-fokra a maga összeköttetése ha nem is közvetlen, de közvetve hatalmas erőkkel rendelkezik és uralmat tart fenn a fizikai világban is a földi testen keresztül."
 
  
 
  Nicea-i zsinat

(Krisztus az Úr és a boldogság világai 79.oldal)
"A katolikus vallás a római egyházközösségből fejlődött ki, ami -emberi, de nem szellemi szempontból-a legnépesebb, legerősebb gyülekezett volt.
A vallás vezetői elferdítették az egyszerű, tiszta forrásból táplálkozó igazságokat. Új és új püspököket szenteltek, új és új pápákat választottak, új és új zsinatokat hívtak össze. Egyre jobban megnyirbálták azokat az eredeti, keresztény tanokat, amelyek nélkülözhetetlenek lettek volna ahhoz, hogy a keresztény eszme megmaradjon eredeti rendeltetésénél: hogy az ember a lelkét mentse, ember a lelkét a megtérés útjára vezesse, és az ember azokon az elveken és eszméken keresztül elérhessék az üdvösségüket, miként elérték azt az első keresztény közösségekben.
A kereszt, mint jel, mint jelvény -mint mondottam-valóban felkerült a hatalmas, cifra, kőből, aranyból épült templomokra; papjaik valóban hatalmas keresztekkel a nyakukban vagy az oldalukon jelentek meg. Sőt, a papok a későbbiek folyamán, mint hittérítők megjelentek minden nép és nemzet kebelében.
De maga a lényeg, az elv, az eszme kisiklott! Óriási károkat okozott Krisztus tanának a Nicea-i zsinat(Kr. u. 325-ben), amely olyan lényeges alapkijelentéseket törölt el, amelyek azelőtt régi keresztény gyülekezetek alapkijelentéseihez tartoztak. Akkor törülte el azt a biztonságot nyújtó igazságot, hogy az ember nem egyszer él a földön, de nem úgy, ahogy azt keleten néptömegek számára a reinkarnáció tana tanította, hanem úgy, ahogy ma azt ti tanuljátok.
Eltörölte az újra testetöltés tanát, amely rávilágított a múlt, a jelen és a jövő összefüggéseire; amely biztos alapot adott arra nézve, hogy az Isten igazságos és nem igazságtalanul büntet; nem személyválogató; nem ad az egyik gyermekének sok évet könnyű körülmények között, hogy az üdvösségét egyetlen földi élet alatt-ami lehetetlen - kimunkálja és a másik ember pedig nyomorúságos, nehéz, fájdalmas körülmények között, esetleg sokkal rövidebb időszak alatt kényszerüljön ugyanezt a munkát elvégezni.
Az újra testöltés tanának hiánya megrendítette a híveknek az Isten igazságosságába és szeretetébe vetett hitüket. Egyre inkább előtérbe került megint a régi Jehova Isten, aki bosszúálló, aki büntet. Bár kegyelemről beszéltek, arról, hogy Isten Fia az Úr, a Jézus Krisztus kegyelmet hozott nekünk, de mégis a büntetés, az örök kárhozat tana mellet foglaltak állást; valamint amellett, hogy az emberek büntetendők. Az emberekre olyan súlyos büntetéséket, penitenciákat róttak ki, amelyek betöltésére teljesen képtelenek voltak."
 









Címkék: a bibliÁbÓl

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu